szauna szauna szauna

Szauna és egészség

szaunaMeg lehet-e fázni szaunázás közben? Lehet-e fogyni a szaunázástól? Szabad-e terhesség alatt szaunázni? Szaunázhatnak-e asztmások? Hogyan reagál a vérnyomás a szaunázásra? Szabad-e vesebetegeknek szaunázniuk? Miért nem kapunk szaunázás közben hogutát? - Ilyen és sok ehhez hasonló fontos kérdésre válaszol az Einhell Hungaria Kft. tájékoztató anyaga, melyet mindenképpen érdemes átlapoznia, ha érdeklik a szaunázás egészséggel kapcsolatos vonatkozásai.


31. oldal:
Szabad-e és kell-e a gyerekeknek szaunázniuk?

Két finn tudományos vizsgálatban, amelyekben újszülötteket és egy év alatti csecsemőket 15 percen át „fürdettek” a forró szauna padon, majd vizsgálat alá vetették őket, bebizonyították, hogy a forróság a legkisebb gyermekekre sem volt káros hatással. A vidéki finn ember gyakorlatilag csecsemőkorától kezdve szerzi a „szaunázási tapasztalatokat”.
Nálunk is egyre inkább elterjed, hogy egész fiatal gyerekeket is elvisznek a szaunába. A nyilvános szaunafürdőkben többnyire korlátozzák a belépők életkorát és csak a 3 évesnél idősebb gyermekeket engedik be, feltéve, ha tiszták és képesek már megérteni a szaunázással kapcsolatos magyarázatokat. Nagy segítséget jelent az, hogy mind több helyen vezetik be a nyilvános szaunákban a családi szauna-időszakokat, amikor kifejezetten a gyermekes szülőket várják. Ugyanakkor a házi szaunák elterjedése is jó hatással van a gyermekkorban megkezdett szaunázásra.

Ahogy folyamatosan megfigyeljük a gyerekek szeretnek szaunázni, hiszen nemcsak forróság és a légfürdő tartozik ehhez, hanem a számtalan, változatos „vízi játék” is. Locsolócső, zuhanyzó és nem utolsó sorban a hideg merülőmedence mindaz, amit a gyerekek nagy-nagy lelkesedéssel próbálnak ki. Eközben felügyelni kell rájuk, hogy puszta buzgalomból nehogy túlhűtsék magukat. Másrészt a merülőmedence rendszeres használata következtében olyan jól hozzászoknak a vízhez, hogy a szaunázó gyerekek, a tapasztalatok szerint, gyorsabban megtanulnak úszni.

Ha azt kérdezzük, hogy melyek a szaunázás jellegzetes hatásai, amelyek a gyermekek számára jelentősek, akkor első helyen mondhatjuk az edzést, és a fertőzésekkel szembeni ellenálló képességet. Hány olyan gyerek van, aki különösen hajlamos a fertőző betegségekre!
Vannak olyan gyerekek, akiknek bizonyos növekedési szakaszokban rendezetlen a vérkeringésük, amely pedig a rendszeres szaunafürdők hatására javulhat. A tizenéveseknél az életfeltételek és az életszokások, a túl sok inger, például a zene miatt és esetleg a tévénézés miatt, semmi esetre sem hat kedvezően a vegetatív idegrendszerre. Ilyen szempontból előnyös a megfelelő szaunázás a vegetatív idegrendszer áthangolásában (itt mindig hangsúlyozni kell a „pihenő” idegeket) és a gyengéd stresszhatásban, mégpedig a „tréning” értelmében. Végezetül afölött sem szabad elsiklani, hogy a szaunázás elősegíti a tisztálkodást és erőszakosság nélkül a tisztaságra nevel.

Tehát egész sor oka van annak, amiért a gyerekeket és a tizenéveseket érdemes szaunáztatni. Rendkívül pozitív eredményeket mutatnak az egykori NDK-ban és Csehszlovákiában végzett tudományos vizsgálatok, amelyekből az derül ki, hogy a kelet-európai országokban a napközis és az iskolás gyerekek szaunáztatása sokkal nagyobb mértékben volt elterjedt, mint nálunk.

< előző oldal | következő oldal >

Tartalomjegyzék - a cikk további oldalai:

         1. oldal: Előszó
         2. oldal: Mi a szauna?
         3. oldal: Szauna-és gőzfürdő
         4. oldal: Milyen régi a szauna?
         5. oldal: Mennyi szauna létezik?
         6. oldal: Mit kívánunk elérni a szaunafürdőzéssel?
         7. oldal: Mi tartozik a szaunához?
         8. oldal: Milyen jellegzetességei vannak a szaunahelyiségnek?
         9. oldal: Hogyan szaunázzunk?
        10. oldal: Mit tegyünk, ha nem tudunk izzadni?
        11. oldal: Mit jelent a ráöntés?
        12. oldal: Milyen gyakran szaunázzunk?
        13. oldal: Hogyan hat a szaunázás a szervezetre?
        14. oldal: Nagyon kimerül-e az ember szaunázás után?
        15. oldal: Lázasok vagyunk-e szaunázáskor?
        16. oldal: Meg lehet-e fázni szaunázás közben?
        17. oldal: Be lehet-e lélegezni a forró levegőt károsodás nélkül?
        18. oldal: Veszélyes-e a forróság a bőrre?
        19. oldal: Káros lehet-e a nagy folyadékvesztés?
        20. oldal: Miért ne igyunk szaunázás közben?
        21. oldal: Szabad-e vesebetegeknek szaunázniuk?
        22. oldal: Mit szól a szív ehhez a sok meleghez?
        23. oldal: Hogyan reagál a vérnyomás a szaunázásra?
        24. oldal: Miért nem kapunk szaunázás közben hőgutát?
        25. oldal: A „helyes” és a helytelen szaunázásról
        26. oldal: Jól bevált szaunázási szabályok
        27. oldal: Amiről feltétlenül le kell beszélnünk!
        28. oldal: Mit jelentenek a javasolt lábmelegítő fürdők?
        29. oldal: Lehet-e fogyni a szaunázástól?
        30. oldal: Szabad-e terhesség alatt szaunázni?
        31. oldal: Szabad-e és kell-e a gyerekeknek szaunázniuk?
        32. oldal: Mire ügyeljen a sportoló szaunázáskor?
        33. oldal: Hány éves korig lehet szaunázni?
        34. oldal: Szaunázhatnak-e asztmások?
        35. oldal: Hasznos-e a szaunázás megfázás ellen vagy megfázás esetén?
        36. oldal: Szaunázzanak-e a reumások?
        37. oldal: Milyen betegségek esetén van szükség szaunázásra, és melyek azok a betegségek, amelyek meglétekor nem szabad szaunázni?
        38. oldal: Milyen intézkedések egészítik ki a szaunázást?
        39. oldal: Speciális tanácsok kezdő szaunázóknak
        40. oldal: Irodalomjegyzék
        41. oldal: Függelék - Amire szaunázáskor szükség van

Kattintson ide, ha az összes oldalt egy oldalon szeretné látni! (nyomtatáshoz ideális)


::: További cikkek

::: Tallózó

szauna
szauna
szauna
szauna szauna szauna
   
levélírás