szauna szauna szauna

Szauna és egészség

szaunaMeg lehet-e fázni szaunázás közben? Lehet-e fogyni a szaunázástól? Szabad-e terhesség alatt szaunázni? Szaunázhatnak-e asztmások? Hogyan reagál a vérnyomás a szaunázásra? Szabad-e vesebetegeknek szaunázniuk? Miért nem kapunk szaunázás közben hogutát? - Ilyen és sok ehhez hasonló fontos kérdésre válaszol az Einhell Hungaria Kft. tájékoztató anyaga, melyet mindenképpen érdemes átlapoznia, ha érdeklik a szaunázás egészséggel kapcsolatos vonatkozásai.


39. oldal:
Speciális tanácsok kezdő szaunázóknak

Egyszer mindenki volt kezdő szaunázó. Nem mindig tudtunk azonnal és mindent helyesen, vagy legalábbis nem mindent tettünk „előnyösen”. Nos, szeretnénk, hogy ön, aki éppen most szaunázik először, a legnagyobb élvezetet találja meg a szaunázásban és mindenféle korlátozás nélkül megtapasztalja legjobb hatásait.

Lehetséges, hogy szüksége van bizonyos megszokási időre. Nem minden szervezet tud azonnal megfelelően alkalmazkodni. Ha tart a hőségtől - esetleg a szíve miatt - akkor gondoljon arra, hogy olyan embereket is kezeltek szaunázással, akiknek már volt infarktusuk, mégpedig azért, hogy ne legyen újra. A szaunától való félelem éppoly indokolatlan, amennyire célszerűtlen; egyedül a pulzust képes csak meggyorsítani. Akkor lépjen be a szaunába (egyébként száraz testtel), miután már hideg vízzel megnedvesítette az arcát.

Nem a magas hőmérséklet, hanem a magas hőmérsékleten eltöltött idő terheli meg a szívet. Ezért a második szinten lévő padra üljön le. Ha nyugalomban tölti el az időt, nem végez közben erőteljes testmozdulatokat és nem is beszélget, teljesen veszélytelenül tölthet el a szaunakabinban 10 percet. Mindenesetre az eltöltött idő ne legyen 8 percnél kevesebb, mert különben nem melegszik át megfelelően a test.

Ha először csak keveset tud izzadni, jusson eszébe , hogy elpárolgott az izzadság (hiszen az hűtötte le a bőrét - figyelje meg a térdhajlatában!). Az izzadáshoz gyakorolásra van szükség, akár 6-10 szaunázásra is. Ne felejtse el felhevülés után a friss levegőt! A szervezetnek oxigénre van szüksége. Ne féljen a megfázástól akkor sem, ha odakint fagy, esik az eső vagy havazik. Ilyenkor lehetetlen megfázni. Ha a friss levegőn zavarja a bőrén lévő izzadság, akkor előtte kicsit locsolja le magát, természetesen hideg vízzel.

Ha úgy gondolná az elején, hogy nem bírja ki, ha az egész testét hideg víz éri, akkor először csak langyos vízzel zuhanyozzon le, azonban ne legyen a víz olyan meleg, mint a szaunázást megelőző zuhanyozáskor. Vizezze be magát hideg vízzel úgy, hogy a kezén kezdi, az alkarral és a felkarral, majd a lábfejjel és a lábakkal folytatja. Haladjon felfelé a combok irányába, és ne hagyja ki az arcát sem. A következő szaunázásoknál egyre jobban fogja élvezni, ha hideg víz éri a törzsét, míg végül a mellkasán és a hátán is már kellemesnek érzi a hideg vizet.

Mindenesetre a bőrnek, a bőr ereinek és a bőr érzékeny idegeinek hideg vízre van szükségük, ha visszatér a légfürdőről. Nem kell feltétlenül belemerülni a hideg vizes medencébe, azonban szükség van a hideg vizes lefürdésre! És ne felejtse el: minden hideg vízzel való mosdás után vegye igénybe a meleg lábfürdőt! Még egy fontos dolog: ne igazodjon feltétlenül a rutinos szaunázókhoz! Lehet, hogy ők orosz-római fürdőzést (ami helytelen) alkalmaznak.

Ha még mindig kételkedne, talán azért, mert súlyos betegsége van, beszéljen kezelő orvosával a szaunázásról. Ha az orvos nem járatos szaunázás témájában, mutassa meg neki ezt az írást, és hívja fel a figyelmét kiadónk egyéb kiadványaira is.

< előző oldal | következő oldal >

Tartalomjegyzék - a cikk további oldalai:

         1. oldal: Előszó
         2. oldal: Mi a szauna?
         3. oldal: Szauna-és gőzfürdő
         4. oldal: Milyen régi a szauna?
         5. oldal: Mennyi szauna létezik?
         6. oldal: Mit kívánunk elérni a szaunafürdőzéssel?
         7. oldal: Mi tartozik a szaunához?
         8. oldal: Milyen jellegzetességei vannak a szaunahelyiségnek?
         9. oldal: Hogyan szaunázzunk?
        10. oldal: Mit tegyünk, ha nem tudunk izzadni?
        11. oldal: Mit jelent a ráöntés?
        12. oldal: Milyen gyakran szaunázzunk?
        13. oldal: Hogyan hat a szaunázás a szervezetre?
        14. oldal: Nagyon kimerül-e az ember szaunázás után?
        15. oldal: Lázasok vagyunk-e szaunázáskor?
        16. oldal: Meg lehet-e fázni szaunázás közben?
        17. oldal: Be lehet-e lélegezni a forró levegőt károsodás nélkül?
        18. oldal: Veszélyes-e a forróság a bőrre?
        19. oldal: Káros lehet-e a nagy folyadékvesztés?
        20. oldal: Miért ne igyunk szaunázás közben?
        21. oldal: Szabad-e vesebetegeknek szaunázniuk?
        22. oldal: Mit szól a szív ehhez a sok meleghez?
        23. oldal: Hogyan reagál a vérnyomás a szaunázásra?
        24. oldal: Miért nem kapunk szaunázás közben hőgutát?
        25. oldal: A „helyes” és a helytelen szaunázásról
        26. oldal: Jól bevált szaunázási szabályok
        27. oldal: Amiről feltétlenül le kell beszélnünk!
        28. oldal: Mit jelentenek a javasolt lábmelegítő fürdők?
        29. oldal: Lehet-e fogyni a szaunázástól?
        30. oldal: Szabad-e terhesség alatt szaunázni?
        31. oldal: Szabad-e és kell-e a gyerekeknek szaunázniuk?
        32. oldal: Mire ügyeljen a sportoló szaunázáskor?
        33. oldal: Hány éves korig lehet szaunázni?
        34. oldal: Szaunázhatnak-e asztmások?
        35. oldal: Hasznos-e a szaunázás megfázás ellen vagy megfázás esetén?
        36. oldal: Szaunázzanak-e a reumások?
        37. oldal: Milyen betegségek esetén van szükség szaunázásra, és melyek azok a betegségek, amelyek meglétekor nem szabad szaunázni?
        38. oldal: Milyen intézkedések egészítik ki a szaunázást?
        39. oldal: Speciális tanácsok kezdő szaunázóknak
        40. oldal: Irodalomjegyzék
        41. oldal: Függelék - Amire szaunázáskor szükség van

Kattintson ide, ha az összes oldalt egy oldalon szeretné látni! (nyomtatáshoz ideális)


::: További cikkek

::: Tallózó

szauna
szauna
szauna
szauna szauna szauna
   
levélírás