szauna szauna szauna

Stressz, ború, hideg? Irány a gõz!

szaunaFordítsunk hátat a télnek! Szaunázzunk: a finom, illatos meleg a legjobb orvosság átfagyott testünknek-lelkünknek.


Nyirkos, ködös nappalok, végtelenül hosszú, jéghideg éjszakák. Lila ujjbegyek és cserepes ajkak. Torokfájás és náthaszezon. Téli depresszió. Fordítsunk hátat a télnek! Szaunázzunk: a finom, illatos meleg a legjobb orvosság átfagyott testünknek-lelkünknek.

Legalább hetente egyszer szakítsunk rá időt. Félre a kifogásokkal: manapság minden valamirevaló uszodában és konditeremben van szauna.

Miért is jó szaunázni?
Mert edzi a szívet és javítja a vérkeringést.
Mert erősíti az immunrendszert: a szaunázók sokkal ritkábban kapnak el légúti fertőzéseket.
Mert segít feloldani a stresszt.
Mert az izzadással távoznak szervezetünkből a méreganyagok.
Mert bársonyossá teszi a bőrt.
Mert a legjobb és legtermészetesebb orvosság álmatlanság ellen.
Mert az izomláz enyhítésében verhetetlen.

Hogyan szaunázzunk?
Mindig hagyjunk elég időt a szaunázásra és az azt követő pihenésre! (Legalább másfél órára van szükség!)
Szaunázás előtt zuhanyozzunk le, hogy eltávolítsuk bőrünkről a szennyeződést (izzadság, krém, dezodornyomok). Alaposan törülközzünk meg, és irány a szauna!
Az ajánlott hőmérséklet: 80-90 Celsius-fok. Kezdők az alsó padokra feküdjenek, ott alacsonyabb a hőmérséklet.
Ha túl száraznak érezzük a levegőt, locsoljunk egy kis vizet a kövekre. A szaunázást még kellemesebbé teszik a dézsa vízébe kevert illatos olajok. (Például fenyő, eukaliptusz, menta.)
A legfontosabb szabály: csak addig tartózkodjunk a szaunában, ameddig jólesik a meleg! (Egyszerre legfeljebb tizenöt percet!)
Miután elhagytuk a forró helyiséget, hűtsük le magunkat zuhannyal, vagy merítkezzünk meg a medencében.
A rendszeresen szaunázók többször egymás után visszamehetnek a szaunába, a hűtés azonban minden menet után kötelező!
Szauna után zuhanyozzunk le, dörzsöljük magunkat szárazra, és kenjük be testünket ápolóval. Húzzunk jó meleg ruhát, hogy meg ne fázzunk, és pihenjünk csukott szemmel legalább egy negyedórát.
Igyunk sok folyadékot, lehetőleg szénsavmentes ásványvizet.

Gőzfürdő, szauna – miben különböznek?
A szaunában (amit száraz gőznek is szoktak nevezni) jóval magasabb a hőmérséklet (körülbelül 90 fok), a relatív páratartalom pedig sokkal alacsonyabb (körülbelül 30 százalékos), mint a gőzfürdőben, ahol 40-60 fok van, viszont a relatív páratartalom akár a 80 százalékot is elérheti. A szauna erősen, a kevésbé forró, nedves gőz kíméletesebben izzaszt. Jótékony hatásuk hasonló, mindenki aszerint válasszon közülük, melyikben érzi jobban magát. Gőzfürdőzésre sajnos kevés helyen (leginkább a gyógyfürdőkben) van lehetőség, bár már léteznek többfunkciós szaunakabinok is, amelyek száraz és nedves gőz előállítására egyaránt alkalmasak.

Forrás: Hölgyvilág Terasz


::: További cikkek

::: Tallózó

szauna
szauna
szauna
szauna szauna szauna
   
levélírás